Schimbarea uleiului si a filtrului este cea mai frecventa si cea mai necesara operatie de intretinere a motorului pentru ca are o contributie esentiala la marirea duratei de functionare a acestuia.
Importanta uleiului de motor este data de functiile multiple ale acestuia:

  • ungerea pieselor aflate in miscare;
  • racirea pieselor motorului (in special a pistoanelor);
  • curatirea pieselor lubrefiate pe care se depun reziduuri in urma proceselor de ardere a combustibilului (exemplu cel mai elocvent: cilindrii motorului);
  • protectia impotriva coroziunii.

Ce ulei de motor este recomandat pentru masina dumneavoastra ?

Puteti folosi unul dintre uleiurile marilor producatori. Pe site-urile acestora puteti gasi aplicatii care va indica exact tipul de ulei care este omologat pantru masina dumneavoastra. Mai jos gasiti link-urile:

ulei

 

Filtrul de ulei are rolul de a proteja motorul de intruziuni si a preveni uzura prematura. Filtrul de ulei retine sedimentele solide, cum ar fi particulele de praf, carbon și metal. Neschimbat la timp, exista riscul ca acesta sa se infunde, situatie in care se va deschide o supapa de scurtcircuitare si uleiul va fi trimis catre piesele motorului fara a mai fi filtrat ceea ce poate genera uzura sau chiar deteriorarea motorului.
Este foarte importanta calitatea filtrului de ulei. Intre filtrele diferintilor fabricanti sunt diferente foarte mari ale capacitatii de filtrare si a cantitatii de impuritati pe care o pot retine. De aceea va recomandam sa folositi filtre originale sau de marci recunoscute ca BOSCH, MANN, etc

filtrucombustibil2

Benzina sau motorina (in functie de tipul motorului Otto sau Diesel) trebuie filtrata inainte de a ajunge sa fie trimisa in cilindrii motorului prin intermediul injectoarelor. In rezervoare pot sa se acumuleze reziduuri sau apa care pot afecta grav functionarea motorului mai ales la motoarele Diesel prevazute cu sisteme de injectie common rail sau motoarele Otto (pe benzina) cu injectie directa in cilindru. Exista autoturisme la care nu trebuie schimbat filtrul de combustibil deoarece este incorporat in pompa de combustibil.

filtrucombustibilCalitatea filtrelor de combustibil este extrem de importanta deoarece difera foarte mult capacitatea de filtrare a acestora in functie de materialele folosite si de calitatea de fabricatie. Daca la motoarele vechi cu carburator
era suficient un filtru care sa aiba capacitatea de a retine particule cu dimensiunea de 70-100 microni (ca termen de comparatie: un fir de par are diametru de 60 microni) la motoarele actuale cerintele pentru filtrele de combustibil sunt de 10-40 microni si chiar un micron pentru motoarele Diesel.

Exista riscul ca atunci cand achizitionam un filtru de combustibil, din dorinta de a economisi cativa zeci de lei, sa avem surpriza neplacuta a unei pagube de cateva mii de lei prin faptul ca o filtrare necorespunzatoare a combustibilului a dus la deteriorarea pompei de injectie sau a injectoarelor.

filtruaer

Filtrul de aer are rolul de a preveni uzura prematura a motorului prin retinerea particulelor din aer, inaintea intrarii acestuia in sistemul de admisie.

La motoarele mai vechi, cu carburator, era o legatura directa intre consumul de combustibil si filtrul de aer in sensul ca un filtru de aer murdar impiedica patrunderea aerului, crestea depresiunea in carburator si astfel se aspira o cantitate mai mare de benzina fata de optim. La motoarele moderne a caror functionare este controlata de calculator (ECM) este asigurat in permanenta raportul aer-combustibil optim, dar aerul fiind deficitar datorita filtrului infundat va fi injectat mai putin combustibil iar motorul nu va dezvolta suficienta putere, va functiona “strangulat”.

In concluzie, daca dorim ca automobilul sa functioneze in parametri normali de performanta, filtrul de aer trebuie verificat periodic, mai ales daca s-a circulat in zone cu mult praf si inlocuit daca se constata ca este murdar.

filtruhabitaclu

Daca pentru dumneavoastra este important aerul pe care-l respirati, va trebui sa acordati importanta cuvenita schimbarii filtrului de habitaclu cunoscut si sub denumirea de filtru de polen care are rolul de a filtra aerul care intra in interiorul autoturismului retinand praful si polenul din aer. Filtrele de calitate superioara (filtre de carbon) asigura si retinerea mirosurilor si a fumului.

Cat de des trebuie schimbat acest filtru si ce calitate trebuie sa aiba e o decizie personala deaorece totul depinde de bugetul dumneavoastra si de ceea ce doriti. Daca doriti doar o filtrare a aerului de praf atunci se poate recurge la un filtru ieftin si la o peroada de 2-3 ani pentru schimbare. Daca sanatatea si mediul ambiental sunt importante, atunci apelati la un filtru de calitate si schimbati-l anual sau ori de cate ori simtiti ca este cazul.

Schimbarea filtrelor si uleiului la un autoturism, fara executarea unui control tehnic riguros, nu inseamna ca s-a executat revizia tehnica.

Controlul tehnic face parte din procesul de mentenanta preventiva a masinii si este o parte esentiala a reviziei care trebuie sa asigure mentinerea automobilului in stare tehnica normala de functionare.

Operatiile de control tehnic au drept scop descoperirea unor elemente aflate la limita de uzura admisibila sau care prezinta urme de deteriorare si necesita inlocuirea.

Un control tehnic executat cu responsabilitate si competenta profesionala asigura siguranta functionarii masinii si diminuarea probabilitatii aparitiei unor defectiuni pe timpul deplasarilor.

Controlul tehnic in cadrul service-ului nostru se executa urmarind operatiunile din fisa special elaborata in acest scop. Puteti descarca fisa pentru control tehnic aici

 

Cureaua de distributie. Ce rol are, cand o inlocuim ?

distributie1

Motoarele de pe automobile sunt in cvasimajoritatea lor motoare cu ardere interna, avand drept sursa energetica benzina sau motorina. Procesul de ardere al benzinei/motorinei in cilindri si de transformare a energiei calorice obtinute prin ardere in energie cinetica se face in 4 timpi: admisia, compresia, destinderea si evacuarea. Realizarea acestor faze se realizeaza prin inchiderea/deschiderea supapelor de admisie si evacuare ale cilindrilor in momente bine calculate avand ca element de actionare de baza, arborele cu came. Miscarea arborelui cu came este sincronizata cu cea a arborelui motor (arbore cotit) prin intermediul unei curele dintate sau a unui lant astfel incat sa nu aiba loc lovirea supapelor de catre piston iar inchiderea/deschiderea acestora sa se faca in conformitate cu parametrii unei diagrame de distributie specifica motorului respectiv.

Circuitul cinematic al unei curele de distributie cuprinde rotile dintate de pe arborele cu came si arborele cotit, role de intindere si role de ghidare, iar la unele motoare si arborele de echilibrare, pompa de injectie,pompa de ulei.

Cureaua de distributie se poate rupe din urmatoarele cauze: cedarea materialului curelei ca urmare a uzurii si procesului de imbatranire, griparea unei role, blocarea pompei de apa (la cele care fac parte din lantul cinematic al curelei de distributie), uzura pinioanelor, etc.

Efectele ruperei unei curele de distributie in special la motoarele cu 4 sau mai mult supape pe cilindru sunt foarte grave ducand la indoirea supapelor, afectarea chiulasei, pistoanelor, bielelor.

Costul inlocuirii curelei de ditributie reprezinta doar 5-10 % din costul reparatiei motorului in caz de rupere a curelei de distributie. De aici rezulta importanta inlocuirii curelei de distributie la intervalele recomandate de fabricant sau chiar mai devreme in functie de conditiile de exploatare a masinii. Fabricantii recomanda inlocuirea curelelor de distributie la intervale cuprinse intre 60000 si 150000 km.

Operatia de inlocuire a curelei de distributie trebuie facuta cu maximum de atentie pentru ca trebuiesc respectate o serie de reguli foarte stricte la montaj.

 

distributie2.jpg distributie4 distributie3.jpg

motorNecesitatea repararii unui motor este întotdeauna o veste proastă pentru ca inseamna multi bani, o lucrare complexa din punct de vedere tehnic care trebuie tratata cu multa grija pentru ca altfel costurile vor fi foarte mari. Acum mai mult ca oricand aveti nevoie de o consultanta tehnica profesionista care sa stabileasca cu exactitate ce poate fi facut pentru masina dumneavoastra astfel incat luarea unei decizii  sa duca la cea mai buna solutie :

  • Se repara motorul, in ce conditii, ce garantii sunt ca va fi readus in parametri normali de functionare;
  • Se inlocuieste cu unul reconditionat sau unul demontat de pe o alta masina;
  • Se renunta la a mai repara masina si se include in programul REMAT;

Daca autoturismul are mai putin de 10 ani , un rulaj pana in 150.000 km si nu este o defectiune majora, de genul bloc motor spart de ruperea unei biele, se recomanda repararea motorului.

Daca motorul este vechi, s-a rulat cu el peste 200.000 kilometri, consuma ulei, are batai (de piston sau lagar) sau este gripat, reparatia va fi foarte scumpa. De regula repararea unui astfel de motor necesita demontare completa, curatare si verificare amanuntita a tuturor componentelor si apoi stabilirea pieselor si lucrarilor necesare ca: alezare de cilindri, inlocuire de pistoane, rectificare de arbore cotit, inlocuire cuzineti, reparatie chiulasa, inlocuire supape, pompa ulei, distributie, etc. In aceasta situatie credem ca cea mai buna solutie ar fi inlocuirea motorului cu unul reconditionat sau unul demontat de pe o alta masina. Foarte importanta va fi insa garantia care trebuie sa insoteasca motorul.

 

ambreiajExista cateva parghii pe care le actionam continuu pe timpul cat conducem un autoturism:

  • Volanul pentru mentinerea sau schimbarea directiei de mers;
  • Pedala de acceleratie pentru a rula mai repede sau mai incet;
  • Pedala de frana pentru a reduce viteza de deplasare sau opri;
  • Pedala de ambreiaj pentru a putea pleca de pe loc sau a schimba treptele de viteza;
  • Schimbatorul de viteze pentru a allege o treapta sau alta.

Toate autoturismele, cu o cutie de viteze mecanica, au ambreiaj cu rolul de a cupla/decupla motorul de transmisie. Apasarea pedalei de ambreiaj decupleaza motorul de transmisie si astfel face posibila schimbarea vitezelor, oprirea masinii fara oprirea motorului.

Durata de viata a unui ambreiaj depinde de calitatea pieselor si stilul de conducere. In practica am intalnit cazuri in care un ambreiaj a necesitat schimbare dupa 20.000 km sau mai putin dar si masini care au parcurs 200.000 km fara schimbare.E foarte important sa nu atingeti pedala de ambreiaj decat atunci cand schimbati treapta de viteze, sa nu accelerati foarte tare motorul la plecarea de pe loc.

Simptomul care ne indica ca ambreiajul are o problema este faptul ca acesta “patineaza”, adica turatia motorului creste dar viteza nu creste corespunzator sau creste cu intarzaiere si apare si un miros specific.Fenomenul de patinare se sesizeaza cel mai clar cand sunteti in trepte superioare de viteze (a 4-a, a 5-a), aveti o turatie scazuta a motorului 1000-1500 rot/min si accelerati.

Ambreiajul, ca ansamblu, are trei componente: rulment de presiune, placa de presiune, disc. Recomandarea este ca, atunci cand este necesar, sa fie inlocuite toate componentele.

cutievitezeMarea majoritate a motoarelor Otto(pe benzina)  functioneaza intr-o gama de turatii cuprinsa intre 800 si 6000 rot/min iar cele Diesel (pe motorina) intre 800 si 4000 rot/min. Rotile autoturismului se invart intr-o gama de turatii cuprinsa intre 0 si 900 rot/min., Transmiterea si demultiplicarea miscarii de la motor la roata se realizeaza, la un autoturism cu tractiune fata, prin intermediul urmatoarelor componente : ambreiaj cu rol doar de transmitere, cutie de viteze cu rol de transmitere si demultiplicare (multiplicare pentru treptele 5, 6), transmisie finala cu rol de transmitere si demultiplicare, diferential cu rol de transmitere, arbori planetari cu rol de transmitere.

Cutia de viteze ca subansamblu al transmisiei automobilului permite:

  • modificarea fortei de tracţiune la roata autoturismului în funcţie de valoarea rezistentelor la inaintare;
  • mersul inapoi al automobilului, fara a inversa sensul de rotatie al arborelui cotit al motorului;
  • intreruperea indelungata a legaturii dintre motor si restul transmisiei, în stationare.

Partile principale ale unei cutii de viteze clasice sunt: mecanismul reductor si mecanismul de comanda, fixare si zavorare a treptelor de viteze.

Mecanismul reductor serveste la transmiterea momentului motor si permite modificarea raportului de transmitere. El se compune, in general, din patru arbori (primar, intermediar, secundar si cel de mers inapoi), un anumit numar de perechi de roti dintate si elemente de sincronizare cu care se face transmiterea momentului intre arbori.

Mecanismul de comanda, fixare si zavorâre a treptelor de viteze,in principiu, se compune din: o maneta, parghii (uneori si cabluri), furci de cuplare.

Cele mai frecvente defectiuni sunt: deteriorarea rulmentilor, uzura danturii pinioanelor, uzura elementelor de sincronizare.

 

Toti suntem  constienti de importanta sistemului de directie si de faptul ca  atunci cand sunt probleme, acestea trebuie considerate grave si tratate cu maxima responsabilitate. Orice simptom  pe care-l sesizam trebuie urgent diagnosticat si remediat. Problemele care pot apare sunt legate de:

  • uzura elementelor componente (caseta de directie, bielete, capete de bara, pompa de servodirectie, etc.) si care au ca rezolvare inlocuirea acestora;
  • dereglarea geometriei directiei. Geometria directiei  inseamna ca rotile au un anumit unghi fata de axele autoturismului prin aceasta asigurandu-se traiectoria corecta in viraje, mentinerea directiei, revenirea pe traiectorie dupa efectuarea unui viraj, manevrare usoara a volanului, prevenirea uzurii anvelopelor.

Service-ul nostru dispune de aparatura necesara pentru reglarea geometriei si este autorizat de catre Registrul Auto Roman sa execute lucrari de reparatie a sistemului de directie

sistem-directie

Sursa: http://media.gm.com/media/ro/ro/opel/photos.detail.html/content/Pages/galleries/intl/en/opel/technology/

Sunt doua sisteme ale unui autoturism care trebuie sa functioneze ireprosabil: directia si franarea.
Autoturismele sunt echipate cu doua tipuri de sisteme de franare, cu sau fara ABS (anti-lock brake system). In prezent aproape toate masinile sunt echipate cu ABS care are rolul ca in procesul de franare sa nu blocheze rotile.

Cateva probleme care pot apare in functionarea sistemului de franare sunt:
1.    Scaderea nivelului de lichid din rezervorul pompei de frana care poate avea drept cauze: uzura placutelor de frana sau pierderi de lichid.
2.    Pedala de frana tine foarte jos-fenomenul apare ca urmare a unui reglaj necorespunzator in cazul sistemelor de franare ale rotii cu tambur, garnituri ale pompei de frana uzate, pierderi de lichid de frana.
3.    “Pedala de frana moale” cauzata de prezenta aerului in instalatie sau insuficient lichid in rezervorul pompei, sau furtune care se umfla.
4.    Pulsatii in pedala ( a nu se confunda cu pulsatiile date de functionarea ABS-ului) care sunt rezultatul ovalizarii discurilor de frana.
5.    Zgomot la franare. Daca zgomotul e de metal pe metal inseamna uzura placutelor de frana, daca este sub forma de scartait poate fi o intruziune intre placute si disc sau placute de frana de proasta calitate
6.    La franare masina trage intr-o parte (franare inegala pe rotile din fata). Fenomenul poate apare ca urmare a existentei de lichid de frana, ulei sau unsoare pe placutele de frana de la una din roti, un etrier blocat, un furtun infundat sau o problema cu rulmentii unei roti.
7.    “Pedala tare” – caz in care trebuie sa marim efortul de apasare pe pedala pentru a realiza franarea. Situatia poate fi cauzata de nefunctionarea corespunzatoare a servofranei(foarte posibil supapa de vacuum).

Important pentru avea un sistem de franare eficient este sa respectati recomandarea fabricantilor de a schimba periodic lichidul de frana (2 ani) cu cel indicat pentru masina dumneavoastra si sa folositi placute de frana de calitate.

Service-ul nostru va sta la dispozitie pentru a rezolva oricare din problemele pe care le aveti . Avem stand de verificare eficienta sistem de franare

sistem-franare

Suspensia are rolul de a ne asigura confortul si de a contribui la stabilitatea autoturismului. Acest rol il realizeaza prin doua calitati importante: elasticitatea pentru a prelua denivelarile astfel incat sa nu fie transmise in interiorul caroseriei sub forma de impact si absorbtia socurilor.
Partile componente principale ale suspensiei sunt:
•    Amortizoarele;
•    Arcurile;
•    Bara stabilizatoare;
•    Bieletele antiruliu
suspensie

Omul se simte confortabil la o anumită temperatură şi umiditate ambientală. Ca o componentă a siguranţei active, starea de bine a şoferului este un factor esenţial al abilitaţilor acestuia de a conduce. Climatul din habitaclu are efect direct asupra abilităţilor şoferului, stresului şi siguranţei de a conduce.

Sistemele de aer condiţionat au încetat de mult să mai fie privite ca accesorii de lux. Aerul condiţionat a devenit un factor al siguranţei active, şi astăzi, poate fi considerat parte integrată a specificaţiilor de siguranţă ale autovehiculului.

Acum 10 ani doar 25% din vehiculele noi erau echipate cu aer condiţionat (acum 20 de ani doar 10%). În prezent, aproape nu se mai fabrica autoturisme care să se comercializeze fără aer condiţionat (mici excepţii în segmentul low-cost; Dacia Logan, Tata Nano, şi
încă câteva maşini asiatice).

Service-ul nostru dispune de aparatura de verificare a instalatiei de aer conditionat si de incarcare a acesteia cu freon.

 

sistem-climatizareACS 400

Defectiunile de natura electrica sunt cele mai frecvente in functionarea unui automobil consecinta a faptului ca masinile sunt tot mai “destepte”. Automatizarea  a devenit ceva obsinuit pentru automobilul modern incepand de la inchiderea usilor, actionarea geamurilor,oglinzilor, scaunelor, gestionarea functionarii motorului, franelor,etc.

Depanarea problemelor electrice poate fi o sarcină frustranta, dar rezolvabila tinand cont de cateva reguli simple : fiecare circuit are nevoie de o sursă de alimentare; cele mai multe dispozitive electrice necesita o tensiune de minim pentru a funcționa în mod corect; toate circuitele necesită continuitate. Prin urmare, cele mai multe probleme electrice sunt cauzate de depasirea limitelor de minim si maxim ale tensiunii, ca efect al unei rezistențe excesive, a unei  pierderi de continuitate.

Uneori problemele se rezolva simplu prin inlocuirea unei sigurante, alteori dupa ore intregi de verificare a cablajelor si senzorilor. De aceea si evaluarea initiala a costurilor de manopera este practic imposibila.

instalatia-electrica

ITP

INSPECTIA TEHNICA PERIODICA

Suntem  autorizaţi de către Registrul Auto Român să efectuăm  ITP (inspecţii tehnice periodice) pentru

  • autoturisme cu motoare MAS (benzină);
  • autoturisme cu motoare MAC (motorină);
  • autoturisme 4×4 şi autoutilitare până la 3,5 t.

Documente necesare pentru efectuarea ITP:

  • Certificat de înmatriculare autovehicul;
  • Carte de identitate autovehicul;
  • Asigurare RCA;

Foarte important:

CODUL RUTIER, Art.102. prevede:

(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a IV-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice:

  1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al carui termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat;

Periodicitatea efectuării inspecţiei tehnice periodice (ITP) în funcţie de categoria vehiculelor supuse inspecţiei tehnice periodice este următoarea:

  • autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afară locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune – la 6 luni;
  • autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afară locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune – la 2 ani;
  • autovehicule utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi, în regim de închiriere și pentru învățarea conducerii auto – la 6 luni, și autovehicule speciale ambulanță – la un an;
  • autovehicule destinate transportului de mărfuri, având o masă totală maximă autorizata mai mare de 3.500 kg – la un an;
  • remorci și semiremorci având o masă totală maximă autorizata mai mare de 3.500 kg – la un an;
  • autovehicule cu cel puțin 4 roți, destinate transportului de mărfuri, având o masă totală maximă autorizata care nu depășește 3.500 kg, cu excepția tractoarelor – la 2 ani;
  • remorci și semiremorci având o masă totală maximă autorizata care nu depășește 3.500 kg – la 2 ani;
  • motociclete, mopede, autovehicule cu 3 roți și cvadricicluri – la 2 ani;
  • tractoare având o masă totală maximă autorizata mai mare de 3.500 kg – la un an;
  • tractoare având o masă totală maximă autorizata care nu depășește 3.500 kg – la 2 ani;
  • remorci și semiremorci apicole – la 3 ani;
  • autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afară locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, autovehiculele utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi, în regim de închiriere și pentru învățarea conducerii auto se supun primei inspecții tehnice periodice (ITP)la un an, dacă la data primei înmatriculări în România au fost noi.

Tarife ITP:

  • ITP autoturisme cu motoare MAS (benzina): 100 RON cu TVA inclus;
  • ITP autoturisme cu motoare MAC (motorina): 120 RON cu TVA inclus;
  • ITP autoturisme 4×4 si autoutilitare pana la 3,5 t : 150 RON cu TVA inclus.

Program ITP: luni – vineri orele 08.00 – 17.00

Inspector ITP: Ionita Mihai

REVIZIILE (INSPECTIILE) TEHNICE  PERIODICE

Toti fabricantii de autoturisme recomanda ca periodic acestora sa li se execute revizii tehnice ca o conditie esentiala pentru mentinerea  parametrilor tehnici si sigurantei functionale.

Recomandarile privind periodicitatea executarii reviziilor ca si a operatiunilor care trebuiesc executate difera de la o marca la marca, de la model la model. Ca perioada de timp aproape toti recomanda ca reviziile tehnice sa se execute cel putin o data pe an sau la un rulaj in intervalul 10000-30000 km. Autoturismele fabricate in ultimul timp sunt prevazute cu un sistem de avertizare al necesitatii executarii reviziilor.

O greseala enorma este sa se inteleaga prin revizia tehnica periodica doar inlocuirea unor filtre si a uleiului. O importanta vitala pentru siguranta dumneavoastra este ca in cadrul reviziei sa se execute un control tehnic riguros al tuturor ansamblelor si subansamblelor autoturismului.

Este foarte important ca pentru masina dumneavoastra sa aveti un plan de service personalizat in care sa aveti stabilit cand trebuie sa schimbati uleiul, filtrul de aer, filtrul de combustibil, filtrul de habitaclu, distributia, bujiile, etc.  Planul de service trebuie sa tina cont de recomandarile producatorului dar si de conditiile concrete de folosire a masinii:

  • Conditiile de trafic in care se ruleaza: in localitate sau inafara;
  • Stilul de conducere;
  • Daca aveti porniri si opriri foarte dese;
  • Daca se ruleaza in conditii de praf;
  • Daca se fac tractari.

 

In principiu, un plan de service trebuie sa stabileasca termenele de executare pentru urmatoarele operatiuni care fac ca masina sa poata fi exploatata in bune conditii:

  • Inlocuirea filtrului uleiului de motor;
  • Inlocuirea filtrului de combustibil;
  • Verificarea/inlocuirea filtrului de aer motor;
  • Verificarea/inlocuirea filtrului de aer habitaclu;
  • Verificarea /inlocuirea bujiilor;
  • Verificarea/inlocuirea elementelor distributiei (curea, role);
  • Verificarea /inlocuirea lichidului de frana;
  • Verificarea/inlocuirea lichidului de racire (antigelului)
  • Verificarea /inlocuirea uleiului din transmisie;
  • Verificarea/ inlocuirea uleiului din servodirectie;
  • Verificarea/ inlocuirea curelelor de transmisie (actionare alternator, compresor aer conditionat, pompa servodirectie, etc)
  • Controlul starii tehnice

Va putem ajuta in elaborarea planului de service la prima vizita.

 

REPARATIILE – UN DISCONFORT INEVITABIL

Din pacate nu s-a fabricat un automobil care sa nu se defecteze, unele mai des altele mai rar. E o situatie neplacuta pentru oricare detinator de masina pentru ca reparatia inseamna bani, timp consumat pentru mers la service, uneori o intalnire amanata sau o vacanta ratata.

Daca defectarea masinii este un eveniment ce nu poate fi evitat, care mai devreme sau mai tarziu ne va lovi, putem atenua consecintele, in principal, prin efectuarea reviziilor tehnice periodice conform planului de service si a controalelor tehnice ori de cate percepem ca ceva e in neregula cu functionarea autoturismului. Prevenirea ramanerii cu masina pe marginea soselei este totodata si rezultatul profesionalismului celui care a executat controlul tehnic al masinii cat si al soferului prin stil de conducere si masura in care stie sa recepteze comportamentul autoturismului.

De asemenea in rata defectarii si costurilor pentru repararea masinii dumneavoastra este foarte important ce model de masina aveti. Astfel pe site-ul http://www.reliabilityindex.com/ am gasit un studiu si o statistica interesanta privind fiabilitatea si costul repararii autoturismelor. Studiul este realizat in Anglia de catre compania Warranty Direct si utilizeaza ca factor de evaluare indicele de fiabilitate care este calculat avand la baza urmatoarele elemente:

  • Numarul de defectari ale masinii intr-un an;
  • Costul reparatiilor;
  • Timpul necesar reparatiilor
  • Vechimea masinii si kilometrii rulati de la inceputul exploatarii.

In studiu sunt incluse numai modelele pentru care au fost colectate date de la cel putin 50 de masini.
In tabelele urmatoare am selectat cateva dintre modelele cele mai raspandite pe piata din Romania.

Observatie importanta :

  • In costul reparatiilor nu sunt incluse costurile reviziilor periodice sau al placutelor de frana, lamele stergator parbriz, becuri, lichid spalare parbriz.
  • In costul reparatiilor trebuie avut in vedere faptul ca ora de manopera in Anglia este de 90 lire sterline. Astfel daca luam cazul Ford Focus vom observa ca valoarea medie a costului reparatiilor este de £281.44 cu un timp mediu de reparatie de 1,89 ore ceea ce inseamna ca valoarea manoperei este de £170,1 (1,89×90=170,1) iar a pieselor de schimb de £111,34.
  • Ponderea cea mai importanta in rata defectelor este data de instalatia electrica la majoritatea modelelor.

INDICELE DE FIABILITATE (conform http://www.reliabilityindex.com/) pentru cateva autoturisme clasificate in clasa SMALL FAMILLY

FORD FOCUS VOLKSWAGEN  GOLF SKODA OCTAVIA VAUXHALL (OPEL) ASTRA
Indice de fiabilitate 61 87 95 122
Vechimea medie 4.54 yrs 4.73 yrs 4.63 yrs 5 yrs
Kilometraj mediu 45.252 miles 49.968 miles 52.800 miles 48.967 miles
Timp de reparatie mediu 1.89 hrs 2.22 hrs 2.10 hrs 2.45 hrs
Cost reparatie mediu £281.44 £281.95 £320.80 £363.44
PONDEREA DEFECTELOR PE SUBANSAMBLE
Aer conditionat 4.82% 1.46% 7.26% 6.66%
Propulsie si suspensie 14.45% 21.90% 13.25% 15.19%
Sistem de franare 6.52% 5.84% 12.93% 3.50%
Sistem de racire 5.10% 6.57% 7.57% 7.83%
Instalatie electrica 31.73% 16.06% 19.24% 29.32%
Motor 15.30% 21.90% 18.61% 19.63%
Instalatie de alimentare cu combustibil 6.52% 13.14% 8.20% 5.14%
Cutie de viteze 3.68% 2.19% 1.89% 8.18%
Mecanism de directie 9.07% 0.00% 0.63% 3.74%
Transmisie 2.83% 10.95% 10.41% 0.82%

Sursa: http://www.reliabilityindex.com/

 

INDICELE DE FIABILITATE  (conform http://www.reliabilityindex.com/) pentru cateva autoturisme clasificate in clasa COMPACT EXECUTIVE

MERCEDES C KLASSE BMW SERIA 5 AUDI A4 JAGUAR S-TYPE
Indice de fiabilitate 47 174 212 212
Vechimea medie 3.95 yrs 4.96 yrs 4.73 yrs 5.57 yrs
Kilometraj mediu 44.137 miles 62.040 miles 54.226 miles 51.077 miles
Timp de reparatie mediu 1.82 hrs 2.54 hrs 3.28 hrs 2.98 hrs
Cost reparatie mediu £320.71 £489.73 £556.46 £488.30
PONDEREA DEFECTELOR PE SUBANSAMBLE
Aer conditionat 5.26% 1.06% 2.96% 6.41%
Propulsie si suspensie 19.30% 16.75% 15.13% 27.39%
Sistem de franare 3.51% 1.71% 1.64% 9.44%
Sistem de racire 12.28% 5.37% 7.57% 6.41%
Instalatie electrica 42.11% 31.06% 30.92% 22.49%
Motor 3.51% 23.50% 21.71% 12.12%
Instalatie de alimentare cu combustibil 5.26% 9.27% 8.22% 3.50%
Cutie de viteze 1.75% 2.36% 7.24% 6.99%
Mecanism de directie 7.02% 7.56% 1.64% 3.38%
Transmisie 0.00% 1.38% 2.96% 1.86%

Sursa: http://www.reliabilityindex.com/

ganditorDiagnosticarea este procesul cel mai dificil in procesul de mentenanta al automobilelor prin care se stabileste de ce nu functioneaza normal autoturismul. Daca reviziile tehnice sau demontarea/montarea unor subansamble ale automobilului au proceduri foarte clare sub forma buletinelor tehnice in care sunt descrise atat operatiunile ce trebuiesc executate cat si sculele si dispozitivele necesare si daca le respecti reusita este garantata, in cazul diagnosticarii, pe langa acestea, este foarte important creierul tehnicianului, cunostintele si experienta acestuia dar si capacitatea de a face conexiuni si rationamente corecte.
Un ajutor foarte important pentru tehnicianul care face diagnosticarea este descrierea simptomelor autoturismelor de catre cel care foloseste masina.
Un tehnician pentru a face o diagnosticare corecta, oricat ar fi de bine pregatit si experimentat are nevoie de aparatura de diagnosticare si documentatie.
Service-ul nostru dispune de documentatia si aparatura necesara pentru diagnosticari corecte, astfel:

– Documentatia este asigurata prin:

  • AUTODATA (abonament online) care este unul dintre suporturile de informatii tehnice dintre cele mai importante din lume si asigura informatii pentru 80 de marci de autovehicule si 17000 de modeleautodata
  • Programul software ESI[tronic] de la Bosch care ofera informaţii vaste începând cu diagnoza defectelor/erorilor, schemele de circuite până la instrucţiuni detaliate de reparaţii.

– Aparatura BOSCH pentru diagnosticare

  • Testare si diagnoza FSA 500 + KTS
  • Set cabluri testare KTS şi FSA
  • BEA 350 analizor de gaze şi opacimetru
  • BAT 415 redresor baterii High Tech
  • BAT 250 robot de pornire
  • ACS 600 aparat service AC complet automat
  • Stand testare sistem de franare
  • Aparatura masurat geometrie roti

diagnosticare